App

Museum

Amon en Amara

Info

Amon & Amara – een Egyptisch Avontuur is speciaal ontwikkeld voor het Rijksmuseum van Oudheden, in samenwerking met NorthernLight, en geschikt voor kinderen tussen 4 en 9 jaar. Amon & Amara – een Egyptisch avontuur, voor digibord, als museum speurtocht en verkrijgbaar in boekvorm.

Verhaal

De Egyptische prinses Amara verveelt zich vreselijk. Ze ontsnapt uit het paleis en ontmoet de stoere bakkerszoon Amon. Hij leert haar hoe ze uit de kaken van krokodillen moet blijven. Maar op een dag wordt hij zelf door een reuzenkrokodil te grazen genomen. Om hem te redden, moet Amara geheime hiërogliefen ontcijferen, raadsels oplossen en een flesje met wonderolie vinden in een doolhof waarin het krioelt van de schorpioenen.

Interactieve spelopdrachten

Interactieve animatie en spelopdrachten zijn volledig in het verhaal geïntegreerd. Van de meeste spellen kun je wat leren, zo moet je voor een raadsel hiërogliefen ontcijferen. Andere spellen zijn gewoon heel leuk, zoals wanneer je langs de krokodillen naar de overkant van de rivier bij Amon moet zien te komen.

Avontuurlijke fictie in het oude Egypte

Ga samen op ontdekkingsreis in het Oude Egypte aan de hand van het interactieve, educatieve avontuur over de stoere bakkerszoon Amon en de nieuwsgierige prinses Amara. Het verhaal heeft een unieke relatie met de Egyptische collectie van het Rijksmuseum van Oudheden. Verhalend leren is leuk en gaat vanzelf!

Geniet; samen of alleen

Volg bakkerszoon Amon en de nieuwsgierige prinses Amara tijdens een interactief en leerzaam avontuur. Je kunt zelfs zelf de voorleesstem van Amon & Amara inspreken! Of laat dit door je opa, oma, moeder of vader doen. Zo kan je je altijd laten voorlezen, wanneer je maar wilt.

Digibord versie

Speciaal voor basisscholen hebben we ook een gratis digibord versie ontwikkeld van dit avontuur, vraag hem nu aan!